COMUNICAT DE SUPORT A JAIME PALOMERA

views

Comunicat de l’AFA Xirinacs amb motiu de la imputació del coportaveu del Sindicat de Llogateres de Barcelona Jaime Palomera

El Jaime és pare d’una alumna de la nostra escola i també és membre i coportaveu del Sindicat de Llogateres de Barcelona, que fa una feina enorme en defensa del dret a l’habitatge. El dia 2 de desembre va rebre una citació per anar a declarar com a imputat per un delicte de coaccions i amenaces a una propietària.

Des de l’AFA Xirinacs volem declarar que:

1. La tasca del Sindicat de Llogateres és imprescindible per defensar el dret a l’habitatge i per lluitar contra l’expulsió de les veïnes dels nostres barris.
  2. Diverses famílies de la nostra escola estan vivint de prop el drama de l’augment indiscriminat del lloguer de casa seva, fins al punt que n’hi ha que estan pendents d’una ordre de desnonament i d’altres que es veuen abocades a plantejar-se abandonar el barri o la ciutat. Totes perquè no poden afrontar el preu d’un habitatge de lloguer al barri del qual formen part.
  3. El Jaime, com a membre de la comunitat educativa de l’escola Xirinacs, mereix la nostra confiança perquè les activitats que duu a terme amb el Sindicat de Llogateres no són constitutives de cap delicte.
  4. Aquesta actuació pot tractar-se d’un intent de criminalitzar la protesta, que és un dret legítim i legal al qual ningú ens pot fer renunciar.

És per això que com a AFA volem mostrar públicament el nostre suport a una persona que treballa de manera desinteressada per garantir que les persones tinguin un lloc on viure i a un preu digne, i que puguin plantejar-se un present i un futur, si així ho volen, arrelades al barri i a la comunitat de la qual formen part.